Handelsbetingelser
Se vores handelsbetingelser
VELKOMMEN TIL VORES HANDELSBETINGELSER.
Handelsbetingelserne er gældende fra 1. januar 2024.
Aftaler indgås med DM Algerens.
Adresse: Buen 7. 8762 Flemming.
E-mail: dmadsen@live.dk
Telefon: 50732805
CVR-nummer: 44634791
DM algerens handelsbetingelser er gældende for alle kunder – private samt erhvervskunder.
Når vi refererer til “vi,” “os,” “DM Algerens” eller lignende udtryk, henviser det til DM Algerens. Udtryk som “kunde,” “du,” “I” og lignende refererer til dig som kunden.
Vi sætter en ære i at levere professionelle og skræddersyede løsninger, og disse handelsbetingelser er udformet for at sikre klarhed og gennemsigtighed i vores samarbejde med kunden. Tøv ikke med at kontakte os, hvis der skulle være spørgsmål vedrørende vores handelsbetingelser. Vi er her for at sikre din tilfredshed og levere den bedste service.
TILBUD, ORDREBEKRÆFTELSE OG ACCEPT:
DM Algerens fremsender, via e-mail, et tilbud til kunden. Tilbuddet indeholder detaljer om købets omfang, priser og vilkår.
DM Algerens udarbejder priser og tilbud, baseret på oplysninger fra kunden, fysiske besigtigelser, online satellitopmåling og oplysninger fra offentlige registre. Ændringer og afvigelser i de fysiske forhold i forhold til indhentede oplysninger giver DM Algerens ret til at fravige tilbudsprisen eller ordrebekræftelsen, og firmaet forbeholder sig ret til at annullere aftalen.
Den pris, der fremgår af ordrebekræftelsen, er ikke altid endelig og kan betragtes som et estimat. Ved ankomst foretager vi en opmåling og informerer om det faktiske areal. Ønsker kunden en mere nøjagtig pris til at begynde med, opfordres de til at måle arealet og sende oplysningerne til os.
Hvis den endelige opmåling af arealet viser sig at være større end det beskrevet i ordrebekræftelsen, vil vi kontakte kunden telefonisk, og informere herom, inden opgaven påbegyndes. Træffer vi ikke kunden ved telefonisk henvendelse, og hvis forskellen i opmålingerne af arealet ikke er større end 20%, påbegynder vi opgaven, uden kundens accept.
Når kunden, skriftlig eller mundtlig, har accepteret tilbuddet, anses aftalen som bindende.
YDELSER OG PRISER VED DM ALGERENS:
DM Algerens er dedikeret til gennemsigtighed, og vi ønsker at informere vores kunder tydeligt om vores priser. Alle vores ydelser og tilhørende priser, i danske kroner, er tilgængelige på vores hjemmeside. Vi forpligter os til at levere behandlinger af høj kvalitet, herunder rensning og algebehandling. Vær opmærksom på, at priserne på vores produkter kan ændres med tiden.
Prisgaranti:
Hos DM algerens tilbyder vi altid professionel kvalitet og personlig service. Vores mål er at give vores kunder en konkurrencedygtig pris og derfor tilbyder vi Prisgaranti med prismatch på alle vores ydelser.
På den måde er du sikret den bedste pris, og den bedste service.
Med vores prisgaranti er du sikret, at vi matcher prisen, hvis du finder et billigere tilbud, hos en større dansk virksomhed – som tilbyder en tilsvarende ydelse.
Vores Prisgaranti dækker IKKE køb, som allerede er fortaget hos DM algerens (bagudrettet).
Ydelser hos DM algerens er inkl. kørsel, og derfor matcher vi altid ydelsens pris + kørsel, hvis dette opkræves særskilt. Vores Prisgaranti dækker det første tilbud du har modtaget på en tilsvarende serviceydelse, det vil sige at vi sammenligner altså kun mod ét tilbud pr. virksomhed – på tilsvarende ydelser.
For at vi kan sikre en fair sammenligning af priser, skal kunden sikre sig at det indhentede tilbud opfylde disse krav inden vi kontaktes:
– Du skal kunne fremsende dokumentation for prisen, der skal matches, f.eks. et tilbud fremsendt i en PDF-fil.
– Prisen vi skal matche, skal være inkl. kørsel. Altså, prisen for ydelsen + kørsel.
– Tilbuddet kan kun matches hvis det er 1-1 og ydelsen skal være tilsvarende vores, i forhold til produktanvendelse og fremgangsmåde.
– Prisgarantien omfatter ikke kø-tilbud, eller ved tilbud med begrænsede antal.
– Prisgarantien gælder ikke tilbud, hvor medlemskab kræves eller ved nogen form for betaling, for at få adgang til tilbuddet.
Kontakt DM algerens i dag på telefon 50732805 eller via mail dmadsen@live.dk hvis du har spørgsmål eller ønsker et tilbud med Prisgaranti.
NABORABAT:
Hos DM algerens tilbyder vi fra 10% i naborabat, på alle vores ydelser. Ved mange husstande kan en større rabat gives, kunden skal blot kontakte os for at få et tilbud.
Følgende skal gøre sig gældende for at naborabatten kan benyttes:
- Naborabatten kan deles, med andre husstande på samme vej/gade, eller på naboveje/grunde.
- For at opnå rabatten, skal den bestilte ydelse/behandling, være den samme hos alle husstande.
ANBEFALINGSRABAT:
Vi tilbyder vores kunder halv pris på næste års årlige service, hvis kundens anbefaling af os, fører til en ny kunde som får udført en fliserens med imprægnering.
Følgende skal gøre sig gældende for at rabatten kan opnås:
- Kunden der ønsker at opnå rabatten, har fået udført en fliserens med imprægnering hos DM algerens, og er med i vores vedligeholdelsesaftale.
- Det er kundens ansvar at oplyse os om, at betingelserne for at opnå rabatten er opfyldt. Dette gøres ved at oplyse navn og telefonnummer – både på den eksisterende kunde, og på den nye kunde, så vi kan slå det op og registrere det i vores system. Informationerne sendes via mail til dmadsen@live.dk
Rabatten kan ikke kombineres med andre rabatter, f.eks. naborabatten.
DATO OG TIDSPUNKT:
DM Algerens stræber efter at sikre bekvemmelighed for vores kunder. Vi forpligter os til punktlighed og effektivitet i vores service.
Ved accept af tilbud kan vi ofte aftale en specifik dato. Dog skal vi gøre opmærksom på, at mange af vores arbejdsopgaver, som f.eks. algebehandling, er afhængige af gode vejrforhold. I disse tilfælde vil vi kontakte kunden senest 2 dage før, for at bekræfte dato og ankomst.
Kravet om gode vejrforhold, gør det udfordrende at garantere, opgaven kan udføres, på specifikke datoer, men vi bestræber os på at udføre arbejdet hurtigst muligt efter kundens accept af tilbuddet.
Vi er åbne for at prøve at imødekomme specifikke ønsker fra kunderne, vi kan dog, på grund af planlægning af opgaver og kørselskoordinering, ikke altid opfylde ønskede datoer.
Et par dage inden udførslen af opgaven, vil du modtage en besked, som en påmindelse om aftalen, samt for at sikre at du og de pågældende områder, er forberedt og klar som beskrevet i vejledningen,
AFBESTILLING ELLER ændring AF AFTALE:
Afbestilling eller ændring af aftaler, kan have en indvirkning på vores planlægning og økonomi. Ved aflysning eller ændring af aftale, bedes du kontakte os via mail på dmadsen@live.dk eller telefonisk på 50 73 28 05.
Aflysninger via Messenger, sms eller andre kanaler udover førstnævnte, godtages ikke, og er derfor ikke gældende.
Sene aflysninger eller ændringer af aftaler, vil påføre os en økonomisk byrde, da vores skema er nøje planlagt, og vi sætter tid af til hver opgave. Som godtgørelse for de omkostninger en sen aflysning vil have, pålægges kunden et gebyr i henhold til følgende:
- Aflysning 2 – 7 hverdage inden udførelse: 895 kr.
- Aflysning 1 – 2 hverdage inden udførelse: 1.500 kr.
- Aflysning på dagen for udførelse: 2000 kr.
Hvis kunden ønsker at ændre tidspunktet for aftalen, og der er mindre end 8 hverdage til udførslen, pålægges kunden også et gebyr. Prisen for gebyret afhænger af tidspunktet for rykningen:
- Ændring af aftale senest 8 hverdage inden udførelsen: Gratis
- Ændring af aftale mellem 2 – 7 hverdage: 795 kr.
- Ændring af aftale på dagen for udførelse: 1295 kr.
Vi opfordrer altid vores kunder til at kontakte os telefonisk eller via mail, ved ændringer eller aflysninger.
Da vejret er afgørende i forhold til mange af vores behandlinger, kan det ske at vi er nødsaget til at flytte en aftale, på grund af dårlige vejrforhold. Skulle dette blive aktuelt, kontakter vi kunden så snart vi har viden herom, og planlægger en ny dato for udførslen.
Vi sætter pris på din forståelse og samarbejde.
BETALING:
Vi ønsker at gøre betalingsprocessen så enkel som mulig for vores kunder. Derfor har vi nedenfor listet relevante oplysninger op vedrørende betaling:
Faktura og Betalingsfrist:
Vi sender fakturaen via mail, og betalingsfristen er 8 dage fra fakturadatoen. Vær opmærksom på at overholde denne frist.
Betalingsmetode:
Betaling foretages ved bankoverførsel. Vores bankoplysninger vil fremgå af fakturaen.
Forsinket Betaling:
Vi forbeholder os retten til at pålægge kunden et gebyr, ved forsinket eller udebleven betaling. Ved gentagelsesvis manglende betaling, forbeholder vi os retten til at overdrage sagen til inkasso.
Kontakt ved Betalingsproblemer:
Hvis der opstår udfordringer med betalingen, opfordrer vi dig til at kontakte os snarest muligt. Vi er åbne for at drøfte individuelle betalingsaftaler, for at lette byrden for vores kunder.
Vedligeholdelsesaftale:
Vedr. årlig vedligeholdelsesaftale skal vi gøre opmærksom på, at der kan forekomme ændringer i prisen. Kunden vil blive informeret senest 1 måned før en evt. prisændring vil træde i kraft.
Kunden er ikke bundet af vedligeholdelsesaftalen, og kan til enhver tid opsige aftalen uden nogen form for gebyr.
Vi prioriterer vores kunders tilfredshed højt og vores fokus er at leverer den bedst mulige service.
ANSVAR OG FORSIKRING:
DM algerens ønsker at klargøre vores ansvar og forsikringspolitik for at sikre åbenhed og gennemsigtighed i vores samarbejde:
Vi tager ikke ansvar for tabt fortjeneste, driftstab eller andre indirekte tab og skader af nogen art. Vores erstatningsansvar er begrænset til prisen som kunden betaler på sin faktura.
Kunden er ansvarlig for, at i første omgang at kontakte eget forsikringsselskab, i tilfælde af skade. Hvis kunden afvises af sin egen forsikring, har vedkommende mulighed for at benytte vores forsikring.
Ønsker kunden derefter at gøre brug af vores forsikring, skal vedkommende henvende sig til dmadsen@live.dk. Kunden skal fremsende en anmeldelse, erstatningskrav, afslag fra deres egen forsikring og vedhæfte dokumentation for skaden.
FORTRYDELSESRET:
Hos DM algerens tilbyder vi vores kunder fortrydelsesret, og kunden har ret til at annullere ordren indenfor 14 dage – gældende fra den dato hvor aftalen er accepteret.
Dog skal vi gøre opmærksom på, at dette ikke gør sig gældende, hvis der på dagen for accept af aftalen, er mindre end 14 dage til udførslen af opgaven.
I sådanne tilfælde, kan vi ikke tilbyde kunden 14 dages fortrydelsesret, da sene aflysninger kan påføre os en økonomisk byrde. Dog kan kunden frit benytte fortrydelsesretten, indtil 6 hverdage inden datoen for udførslen.
Hvis kunden ønsker at annullere ordren mindre end 6 hverdage inden tidspunktet for udførslen, vil kunden derfor blive pålagt et gebyr i henhold til punktet ”Afbestilling eller ændring af aftale”.
Annullering af ordre skal ske via mail til DM algerens på: dmadsen@live.dk.
REKLAMATION OG KLAGER:
For os er kundetilfredshed og god service altid i højsædet, og vi bestræber os altid på at levere flotte resultater, hos glade kunder.
Skulle du, mod forventning, opleve problemer eller have en reklamation, så opfordrer vi dig til at kontakte os direkte hurtigst muligt, så vi kan tage en snak herom. Vi behandler altid eventuelle reklamationer eller klager, med stor alvor og oprigtighed.
Vi ønsker at håndtere reklamationer og klager, på et velbegrundet og oplyst grundlag – dette kræver at vi får indblik i og vished om kundens oplevelse. Kunden bedes derfor venligst inkludere en detaljeret beskrivelse, relevant dokumentation og kontakt oplysninger – når reklamationen sendes til os.
Ved eventuelle indsigelser til fliserensning, imprægnering eller fugesand bedes kunden kontakte os så snart kunden bliver bevidst om problemet, eller hurtigst muligt herefter. Vi forventer, at indsigelserne gives i god tid, for at vi bedst muligt kan vurdere omfanget.
Du kan kontakte os enten via mail dmadsen@live.dk eller telefonisk på 50732805
BESKYTTELSE AF DINE OPLYSNINGER – LÆS VORES PERSONDATA POLITIK:
Vi prioriterer beskyttelsen af dine personlige oplysninger. For at få mere indsigt i, hvordan vi indsamler, behandler og beskytter dine oplysninger, henvises du venligst til vores persondatapolitik. Du kan læse mere om dette på vores hjemmeside ved at besøge følgende link: [Indsæt link her].
Billede/video materiale:
Vi forbeholder os retten til at optage billeder og video af vores arbejdsprocesser mm. samt dokumentation af før/efter resultater, til brug på vores hjemmeside og sociale medier, som Instagram og Facebook.
Billede og video materiale vil udelukkende blive brugt med henblik på at vise vores arbejdsprocesser, før/efter resultater og andet der er relevant i forhold til DM algerens og det vil ikke indeholde personer uvedkommende for vores arbejde, private oplysninger eller andet der kan udlevere kunden.
For erhvervskunder vil logo samt firmanavn stadig kunne fremkomme.
Ønsker kunden ikke at vi optager og benytter billede/video materiale, fra deres grund, er det kundens pligt at gøre DM algerens opmærksom herom – inden udførslen af opgaven.
Vi sikrer, at dine oplysninger håndteres i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning for at sikre dit privatliv og fortrolighed.
Har du yderligere spørgsmål eller bekymringer vedrørende behandlingen af dine oplysninger, er du velkommen til at kontakte os.
Tak,
DM Algerens
FLISERENS:
Opmåling:
Den endelige pris ved en fliserens udregnes efter nøjagtig opmåling af arealet. Efter en samtale med dig, om dit bud på antallet af kvadratmeter, foretager vi en online satellitopmåling, for på den måde at estimere det omtrentlige areal.
Ved ankomst på dagen for udførelse af opgaven, foretager vi altid en præcis opmåling af arealet. Det er afgørende, at du er til at træffe på telefon, da vi vil kontakte dig, hvis antallet af kvadratmeter afviger fra vores oprindelige estimat.
Vi kontakter dig, hvis arealet afviger med mere end +10%, for at indhente din accept, til at fortsætte arbejdet til den nye pris.
I tilfælde hvor vi ikke træffer kunden ved telefonisk henvendelse, og hvor forskellen i opmålingerne af arealet ikke er større end 20%, påbegynder vi opgaven, uden kundens accept. Hvis arealet er mindre end først antaget, vil vi ikke kontakte dig.
Hvis du vælger at aflyse efter den nye angivne pris, forbeholder vi os retten til at pålægge et gebyr, som beskrevet i afsnittet “Afbestilling eller ændring af aftale”.
Den faktura, vi sender til dig, vil altid blive udregnet ud fra kontrolmålingen på dagen for udførslen. Du vil hverken blive opkrævet mere eller mindre end dette beløb.
Hvad skal du sørge for?
For at sikre en effektiv proces, og det optimale resultat, er det af stor betydning at kunden forbereder områderne, og sikre at vi har uhindret adgang til vandudtag mm.
Inden udførslen, bedes kunden sørge for følgende:
- Vi skal have uhindret adgang til en udendørsvandhane. Alternativt er det muligt at trække vand inde fra huset. Vi henviser til punktet ”Brugen af vand og elektricitet.”
- Kontroller at vandtrykket på vandhanen er minimum 15 liter pr. minut. Undgå at starte hårde hvidevarer som vaskemaskine, opvaskemaskine mm. under udførslen af opgaven, da dette vil sænke vandtrykket.
- Fliseområdet skal være ryddet for blomsterkrukker, havemøbler mm. For at undgå at ramme disse skal det flyttes mindst 10 meter væk fra arbejdsområdet – hvis det er muligt.
- Parkering skal være tilgængelig sådan at der fra det yderste flisestykke og til vandforsyningen er max. 50 meter. Hvis afstanden overstiger de 50 meter, er det kundens ansvar at informere os herom inden udførslen af opgaven, da der i disse tilfælde, kræves ekstra udstyr.
- Eventuelt højt ukrudt og store totter græs, skal være revet op før vores ankomst.
- Hvis der er buske og blomster, der dækker det pågældende område, skal disse være beskåret inden vores ankomst, så vi har fri adgang til overfladen.
- Aflukning af alle vinduer og døre – for at mindske risikoen for vandindtrængning. Under fliserensen kan skidt mm. sprøjte op på facade, vinduer og døre. Efter endt rens skyller vi facade, vinduer og døre af for evt. skidt, og der er derfor en risiko for vandindtrængning, hvis disse ikke er lukket forsvarligt.
20 ÅRS GARANTI – vedligeholdelsesaftale:
Garantien er gældende, hvis dine fliser er blevet renset, algebehandlet og imprægneret af DM Algerens. Ydermere er det en betingelse, at kunden har en aktiv vedligeholdelsesaftale hos os.
Vedligeholdelsesaftalen inkluderer en årlig skumbehandling, typisk i starten af foråret, designet til at dræbe eventuelle alger, der har samlet sig på fliserne i løbet af efteråret og vinteren. Den dækker også forebyggelse og fjernelse af flisepest, samt sort lav i garantiperioden.
Med DM algerens garanti, er du sikret. Skulle der opstå flisepest eller sort lav i løbet af garantiperioden, så genbehandler vi området igen – uden beregning.
Skulle området mod forventning have brug for en genbehandling, er det efterfølgende kundens ansvar at sørge for fugesand.
Miljøvenlige Løsninger:
Hos Dm algerens prioriterer og vægter vi naturen og miljøet højt.
Derfor benytter vi kun miljøvenlige metoder, og produkter i vores arbejde.
Vores produkter er udviklet og produceret i Danmark, de er godkendt af miljøstyrelsen og de er biologisk nedbrydelige, i henhold til gældende EU-lovgivning.
DM algerens er din professionelle fagmand, hvis du ønsker at være fri for alger, men samtidig vil værne om miljøet.
ERSTATNINGSANSVAR:
DM Algerens er ikke erstatningsansvarlig overfor følgende.
Forskydning af Fliser:
DM Algerens påtager sig ikke ansvar for eventuelle forskydninger mellem fliserne, da en professionel fliserens ikke forårsager dette. Mellemrum og forskydninger kan ofte være forsaget af laget under fliserne, og ses ofte ved fliser i indkørsler og andre steder hvor fliserne udsættes for høj vægt.
Vi gør desuden opmærksom på, at eventuelle mellemrum eller forskydning af fliserne kan blive mere synlige efter en fliserens. Dette sker på grund af at det ukrudt mm. der har vokset imellem fliserne inden rens, bliver spules væk ved det høje tryk – og derfor bliver afstanden muligvis tydeligere at se.
Flisernes tilstand efter rensning:
Ved fliserens anvender vi professionelt udstyr, som ikke påvirker eller ødelægger sunde fliser. DM Algerens påtager sig dog ikke erstatningsansvar for fliser, der af en eller flere årsager ikke kunne tåle rensning, og derfor har fået en skade.
Vær opmærksom på at eventuelle revner, frostsprængninger eller anden skade på fliser, belægnings sten eller andre overflader, oftest først opdages efter rensningen, da de måske ikke var synlige før, på grund af ukrudt, alger, flisepest osv.
DM Algerens er ikke ansvarlige for skader, der bliver tydelige efter rensningen, og vi opfordrer kunder til at kontakte os med eventuelle spørgsmål eller bekymringer vedrørende flisernes tilstand
Tilstoppet kloak, dræn og vandansamlinger:
Selvom DM Algerens gør vores bedste for at undgå at sende skidt og snavs ned i kloarken som følge af vores arbejde, kan det ikke helt undgås.
Det er dog kundens ansvar at sikre, at kloakken ikke er stoppet ved ankomst. Derudover er det kundens ansvar at informere os om vandansamlinger. Altså steder hvor vandet vil samle sig og ikke kunne komme væk.
DM Algerens påtager sig ikke ansvaret for eventuelle stop eller de udgifter, der måtte opstå i forbindelse hermed.
El langs og på huset:
Ved el langs og på huset fraskriver DM Algerens sig ethvert ansvar for eventuelle skader på elektriske installationer. Det er kundens ansvar at flytte eller beskytte elektriske enheder som videokameraer, bilopladere osv. Vær opmærksom på, at vandsprøjtning kan forekomme under rensningen, og det anbefales at træffe nødvendige forholdsregler for at undgå skader på elektrisk udstyr.
Rengøring:
Vi skyller altid facader, vinduer osv. Af, under og efter rensningen, og vi bestræber os altid på at efterlade området pænt og opryddet. Dog kan det ske, at der stadigvæk sidder lidt tilbage, som bliver synligt efter vi er kørt og facaderne er tørre – og det kan derfor være nødvendigt at skylle dem over igen.
Vi anbefaler desuden, at vinduerne bliver pudset efter vores behandling, da disse også risikere at blive ramt at vandsprøjt, algemiddel mm. Har kunden fast vinduespudser, kan der med fordel aftales en pudsning i dagene efter vores besøg, så kunden står tilbage med rene og pæne udearealer.
Rydning af området:
Det er dit ansvar at sikre, at området, der skal renses, er ryddet for blomsterkrukker, havemøbler, biler osv.
For kunder der har købt vores Premium pakke, gør dette sig dog ikke gældende, da rydning af området er en del af pakkens pris. Dog skal vi gøre opmærksom på at vi ikke kan tilbyde at fjerne tunge og uhåndterbare genstande, da disse kræver ekstra assistance.
Disse genstande skal kunden derfor selv sørge for at flytte fra området, alternativt kan genstandene flyttes i samarbejde med DM algerens, når vi kommer for at udføre opgaven – hvis kunden er til stede på adressen.
Hvis kunden ønsker, at vi skal stå for at udføre denne opgave, skal dette informeres til DM algerens inden dagen for udførslen, og en merpris på 800 kr. inkl. moms pr. påbegyndt time, vil blive lagt oven i den eksisterende faktura.
Vær opmærksom på at vi altid kun er en mand på opgaven, og at arbejdet derfor skal være muligt, for en mand at udføre. Genstande der vejer mere 20 kg. kræver ekstra assistance, disse skal kunden derfor selv sørge for at fjerne fra området.
Kalkoptræk og farveforskel under carport:
Ved områder som f.eks. carporte eller overdækkede udearealer kan fliserne have en anden nuance eller være i finere stand på grund af mindre udsættelse for regn og dermed mindre små frostsprængninger i fliserne.
Efter en rens kan denne farveforskel og overfladestruktur blive mere synligt.
DM Algerens påtager sig ikke ansvar for sådanne variationer.
Det skal også bemærkes, at nye fliser indeholder kalk, som normalt skylles væk af regnen. Ved områder, der ikke regelmæssigt modtager regn, kan det ved fliserens, i nogen tilfælde ske, at kalk stiger op til overfladen. Dette fænomen kan også forekomme ved nyere fliser, uden overdækning.
DM Algerens påtager sig ikke ansvar for dette fænomen.
Imprægnering og sand:
Vi anbefaler at få fyldt fugerne op efter en fliserens, hvor valget mellem fugesand eller stenmel afhænger af flisernes mellemrum. Fugesand egner sig godt til fliser med mindre mellemrum, mens stenmel passer godt til fliser med 5 mm eller mere i mellemrum, dog kun på grå og mørke fliser.
Fugesand kan tilkøbes for 5 kr. pr. kg.
Ved køb af vores Premium pakke er fugesand medregnet i prisen, og vi står for levering, udlægning og fejning.
Normalt udfører vi udlægningen af sand i dagene efter imprægneringen, vis dette er tilkøbt, da arealet skal være tørt ved begge metoder.
Imprægneringen udføres med en sprøjte, og den hærder typisk inden for to timer. Det er dog vigtigt helt at undlade at køre på fliserne indtil dagen efter, for at sikre et optimalt resultat. Almindelig gang på fliserne efter hærdeperioden, er uden påvirkning af resultatet.
Brugen af vand og elektricitet:
DM Algerens benytter betydelige mængder vand under vores rensningsproces. Vi bruger kundens vand, og kunden er derfor ansvarlig for de tilknyttede omkostninger.
Vores udstyr bruger 220 volt, og vi skal derfor have nem adgang til strømudtag. Det er nødvendigt at få besked på forhånd, hvis der ikke vil være adgang til elektricitet, så vi kan tilpasse vores arbejdsproces.
Utæt vandhane under og efter rens:
Når vi bruger kundens vandhane indendørs, f.eks. i bruseren, vasken eller vaskerummet, kan nogle af disse vandhaner være udstyret med en pakning. En ældre pakning kan føre til utætheder under og efter brug, i forbindelse med fliserensningen. Selvom det måske ikke er synligt med det samme, kan en drypning udvikle sig over tid. Kunden opfordres til at placere en spand under hanen efter vores brug, for at undgå eventuelle skader, f.eks. på gulvet.
Det er kundens eget ansvar at overvåge hanen for eventuelle vandskader eller vandspild efterfølgende, og DM Algerens påtager sig ikke ansvar for skader, der måtte opstå som følge heraf.
Indtrængen af vand og vandskader:
Ved fliserens, skylles vinduer og facader af og der er en risiko for indtrængen af vand. Dette kan ske gennem døre, vinduer eller andre åbninger som, utætte eller gamle fuger.
Det er kundens ansvar at sørge for at forhindre vandindtrængen eller informere os på forhånd om eventuelle særlige forhold.
DM Algerens påtager sig ikke ansvar eller erstatningsansvar for eventuelle vandskader, der måtte opstå som følge af rensningen.
Pool:
Ved fliserens langs pool, bestræber vi os altid på at minimere indtrængen af snavs og skidt i poolen. Dog er det kundens ansvar at sikre en korrekt afdækning, så vi kan arbejde uhindret på opgaven. Kunden skal også sørge for at fjerne eventuelt skidt, der er faldet til bunds i poolen efter afrensningen.
DM Algerens kan ikke holdes ansvarlige for fyldte filtre eller udskiftning af samme, ej heller for fjernelse af eventuelt skidt, der måtte være faldet til bunds, p.ga. mangelfuld afdækning – i forbindelse med afrensning omkring pool området.
ALGEBEHANDLING:
Opmåling:
Processen for algebehandling starter med udregning af størrelsen på det område, kunden ønsker behandlet. Arealets størrelse udregnes på baggrund af oplysninger fra kunden eller ved en fysisk opmåling af området. Når arealets størrelse er udregnet, skal kunden acceptere tilbuddet og vi dokumentere aftalen.
Du vil modtage en sms-besked, et par dage før den planlagte dato.
Du behøver dog ikke være til stede, når behandlingen finder sted.
Forventede virkningstid for algebehandling:
Indenfor det første år:
- Grønne alger forsvinder i løbet af 1-6 mdr. 80-90% forsvinder.
- Mos dør efter ca. 14 dage – 20-80% forsvinder i løbet af 3-12 mdr.
- Gult lav forsvinder i løbet af 9-12 mdr. – 70-80% forsvinder.
- Grå lav/flisepest kan ikke fjernes med algebehandling – 0% forsvinder.
Resultatets virkningstid kan forbedres ved vedligeholdelse, og årlige algebehandlinger.
Vejrforhold ved algebehandling af tag, facader, træ og fliser:
Vejrforholdene spiller en afgørende rolle under algebehandling, og det er vigtigt at udføre behandlingen under optimale forhold.
Disse faktorer er vigtige:
– Temperaturen skal være mindst 5 grader ved udførelsen, for at opnå optimal effekt.
– Det er afgørende, at det ikke regner ved udførelsen, og i perioden umiddelbart efter.
– Algebehandling af tag, samt høje facader, bør ikke udføres under kraftig vind, da det kan gøre det vanskeligt at ramme de ønskede områder på taget.
Skulle vejrsituationen hindrer udførslen af algebehandlingen den aftalte dag, kontakter vi kunden telefonisk, for at informere herom og booke en ny aftale.
På den måde kan vi sikre den bedst mulige udførelse og effekt af behandlingen.
Bestilte algebehandlinger udføres normalvis inden for 2 måneder, når vejret er stabilt og over 5 grader. I måneder med risiko for frost, eller ved dagtemperaturer under 5 grader, udfører vi ikke algebehandlinger. Bestillinger der kommer i denne periode, udføres når temperaturen i dagtimerne igen er over 5 grader.
Hvad skal du sørge for?
Kunden skal sørge for følgende, ved Algebehandling af tag, fliser, facader og træterrasser:
1) Ryde området for blomsterkrukker, havemøbler, biler osv. Genstandene skal rykkes mindst 5 meter væk fra området – hvis det er muligt. Dette for at undgå at genstandene rammes af sprøjt fra algebehandlingen. Ved algebehandling af tag, skal blomsterkrukker mm. langs facaden, ligeledes rykkes 5 meter væk.
2) Sikre at der er uhindret adgang til en vandforsyning. Hvis du ikke har en, kan du eventuelt aftale med naboen, at vi kan bruge deres.
3) Sikre os uhindret adgang til taget, og en afstand fra parkeringsmulighed til taget, på max 50 meter. Informationer der er vigtigt i forhold til udførslen af opgaven, skal deles med os på forhånd.
4) Der kundens ansvar at sikre ikke flytbare effekter, som fiskedam, store krukker mm. disse skal afdækkes med plastik. Afdækning skal være udført før vores ankomst.
5) Hvis du har regnvandsbeholder eller afløb til fiskedam fra tagrenden, er det kundens ansvar at afkoble forbindelsen, og dette skal forblive afkoblet, i minimum 5 dage med regnvejr.
6) Ved algebehandling af tag, skal tagrenden være tømt og renset inden vores besøg. Hvis tagrenden er fyldt af blade og skidt, kan vi ikke opsuge overskydende væske, og vi kan derfor ikke udføre en korrekt opsamling efter endt algebehandling. Er tagrenden ikke er tømt og renset inden vores besøg, foretager vi os retten til at udføre en tagrende rens mod en merpris, som pålægges fakturaen. Merprisen vil blive udregnet efter vores meter pris på tagrende rens – prisen herfor findes på vores hjemmeside.
7) Vi anbefaler desuden, at vinduerne bliver pudset efter vores behandling, da disse også risikere at blive ramt at vandsprøjt, algemiddel mm.
Husk, det er vigtigt at overholde disse punkter for at sikre en smidig udførelse af algebehandlingen.
ERSTATNINGSANSVAR / INDSIGELSER
Stoppede afløb, dræn eller tagrende:
Kunden er ansvarlig for at sikre, at afløb, dræn og tagrender ikke er tilstoppede før algebehandlingen. Efter behandlingen kan mos og andre beplantninger fra taget falde i tagrenden.
DM Algerens påtager sig ikke ansvar for eventuelle tilstoppede afløb eller tagrender, som måtte opstå på grund af nedfald, efter en algebehandling. Vi fraskriver os også ethvert ansvar for eventuelle omkostninger ved tømning af tagrender.
Algebehandlingen fjerner ikke:
Det er vigtigt for kunden at være opmærksom på, at der er flere elementer som en algebehandling ikke fjerner:
*Algebehandling af tag:*
Ved behandling af taget kan vi ikke garantere fjernelse af fugleekskrementer, rust, maling eller anden misfarvning. Grå lav, også kaldet flisepest, fjernes ikke ved en algebehandling, dette kræver en rens.
*Algebehandling af fliser, facader og træ:*
Behandlingen fjerner ikke flisepest ej heller rust, olie, maling eller andre misfarvninger.
DM algerens kan ikke holdes til ansvar for overstående efter endt algebehandling.
Utæt vandhane, vandskader og vand i huset:
Ved en Algebehandling bruger vi ikke så meget vand som ved en fliserens, hvilket mindsker risikoen for vandskader i huset eller kælderen. Dog kan algemidlet støve, og i sjældne tilfælde kan det forårsage skader.
Det er kundens ansvar at dække af for udsatte genstande som elinstallationer, planter, billadere osv. for at forebygge eventuelle skader.
Vi påtager os ikke ansvar for vand/algemiddel, der trænger ind gennem dørsprækker, vinduer eller lignende, ej heller for eventuelle skader på genstande, der ikke er afdækket korrekt ifølge vejledningen.
Utætte vandhaner kan i nogle tilfælde opstå, efter brug af en vandhane med en defekt pakning. Efter behandlingen er det kundens ansvar at holde øje med vandhanen. En utæt vandhane vil muligvis begynde at dryppe efter noget tid. Kunden opfordres derfor til at placere en spand, eller et håndklæde, under vandhanen, for at forhindre en eventuel vandskade, eller vandspild, hvis der opstår en utæthed.
DM Algerens påtager sig ikke erstatningsansvar i tilfælde af vandskade eller vandspild fra en utæt vandhane. Det er kundens eget ansvar at observere og håndtere, eventuelle konsekvenser af en utæt vandhane, efter algebehandlingen.
Vand og afstand fra køretøj:
Ved en algebehandling benytter vi kundens vandforsyning, og kunden afholder selv udgiften til forbruget. Forbruget af vand ved algebehandling, er ikke inkluderet i den pris der fremgår af fakturaen.
På grund af den maksimale rækkevidde af vores udstyr, må afstanden fra parkeringsmulighed til vandforsyning ikke overskride 50 meter, den samme afstand gør sig gældende fra parkeringsmulighed til det område vi skal behandle.